Nieuw Zeeland, North Island

Via Darwin naar Sydney gevlogen en van daaruit aangekomen in Auckland New Zealand!
Als eerste brrr, wat is het koud hier (+/- 17 graden)! Maar wat wil je als je gewend bent geraakt aan 40 graden, dan is alles koud. Van te voren hadden we al een hostel geboekt vlakbij het centrum. En van grootschalige hostels, kamperen en in het openlucht slapen in Australie, gingen we naar een klein, knus, engelsachtige en victoriaans hosteltje! Eerst maar eens even een borrel, natuurlijk belanden we als eerste in de meest decadente straat van Auckland... Wijntje erbij en onze start in NZ is gemaakt. Dag 2 bestond voornamelijk uit shoppen, want na de Outback in Australië waren we daar wel weer eens aan toe. En niet te vergeten we moeten een auto regelen. Jammer genoeg waren we te goed in geld uitgeven in de stad, dat we te laat waren om nog een auto te regelen ach... No worries; we hebben tijd zat! Dan maar de volgende dag. En zoals we wensten de volgende dag een echte Sunny onder onze billen. Voor de echte belangstellenden zullen we nog eens kijken wel merk 't precies is, hij is in elk geval blauw voor de echte kenners.. Nou achter t stuur kruipen, stuk of 8 verschillende kaarten mee en richting the bay of Islands.

In Paihia een leuk hosteltje gevonden met uitzicht op de zee,  vanuit Auckland was t ongeveer 3,5 uur rijden. Pfff wat een rit, wat is NZ mooi! En dan hebben we nog maar zo'n klein stukje gezien, dat beloofd nog wat!! We reden via de landschappelijk mooie State Highway (SH) 1 vervolgens via boerenplaatsjes naar Warkworth, Wellsfort naar Waipu . The Bay of Islands is een grillige kustlijn met 144 eilanden . En die eilanden gaan wij de volgende dag verkennen per boot met garantie op het zien van dolfijnen! We gingen onder andere naar de hole in the rock. En ja hoor, veel  dolfijnen gezien die door de stroming van de boot met ons mee zwommen! Wat een geweldige ervaring en een mooie beesten. De boottocht zelf was ook fantastisch, leek ons eerst wat te commercieel maar bracht ons naar de geweldigste plekjes. Ook nog een uurtje op een eiland verbleven met prachtige uitzichten waar we nog even konden wandelen. Vervolgens zijn we naar Russell gevaren en daar een heerlijk coronaatje gedronken en wat souvenirs gekocht.

Volgende dag weer verder gereden langs de prachtige kust en daarna naar het Waipoua Forest; het grootst overgebleven kauriwoud, de oudste boom van NZ is zo'n 2000 jaar oud. Ook hebben we daar nog een wandeling gemaakt en als ik het  zal omschrijven liepen we in een prachtig tropisch oerwoud, zonder tropische temperaturen en/of tropische dieren... heel idealistisch haha, maar prachtig hoor die bomen!!               Daarna doorgereden naar Hellensville en daar overnacht. Volgende dag richting de Waitomo caves waar je hele gave tochten kunt maken en waarbij het  abseilen van ontzettend hoge rots in een diepe cave het hoogte punt zou zijn. Leuk plan, maar te commercieel met te commerciële prijzen. Dus dat abseilen stellen we nog even uit, komt een andere keer. Maar in t kader van; 'nu we er toch zijn' natuurlijk wel de grotten in geweest en de glimwormen gezien. Wat een ervaring! Alsof je naar een sterrenhemel kijkt, die dan natuurlijk wel maar een meter hoog van je verwijderd is en dan nog zo'n 10.000 meer sterren dan normaal gesproken.. mooie omschrijving al zeg ik het zelf, we kregen er beide wel even kippenvel van! Daarna volgde ons dagelijks ritueel weer, opzoek naar een nieuwe slaapplek. Wel iets op de route, want we moeten op tijd in Wellington aankomen voor de oversteek naar het zuidereiland. Bauk had in ons hostelboekje 1 gevonden, jammer genoeg met weinig omschrijving dus waar we terecht kwamen was een grote verassing. Volgens de route enkele landweggetjes in en daar stond het dan; midden op de berg, middle of nowhere, alleen maar groen, fantastisch uitzicht een schattig houten huisje met veranda waar wij de enige backpackers waren... Niemand had daar last van je, dus de volumeknop van de radio op z'n hardst, fles(sen) wijn open, eten en genieten maar.. Wat een unieke plek!              Met een klein beetje hoofdpijn de volgende dag naar Wellington gereden, een prachtige route langs het Tongariro National Park met zijn besneeuwde vulkanen en bergen en uiteindelijk langs de woeste westkust vlak voor Wellington.                         Midden in het centrum hebben we hier een hostel. Hier nog even geshopt en lekker een vrijdagmiddagborrel in de kroeg genomen!     De 27ste naar het zuider eiland vertrokken. Op de ferry de prachtige overtocht naar het Zuidereiland gemaakt, waar we ook nog weer dolfijnen zagen! Daarna via een mooie route, the Queen Charlotte drive naar Nelson, waar een vriendin van Baukje woont met haar man (pas getrouwd) Dan, en zij heet ook Baukje!                      Na een nachtje in Nelson vertrek ik naar Christchurch om in volle spanning en blijdschap te wachten op Bernd!  Baukje blijft een dikke week in de omgeving van Nelson bij Baukje en Dan en ik reis samen met Bernd richting Queensland om van daaruit de Millforttrack te gaan doen. Dit is een van de mooiste wandelingen ter wereld die je kunt maken, dus dit alles zal weer een unieke ervaring worden!

Bijzondere gebeurtenissen:
- Baukje en annemiek reizen dus even een klein stukje apart!
- Baukje is 2 november jarig en viert haar verjaardag gezellig bij Baukje!
- Annemiek en Bernd reizen een stuk samen in t prachtige NZ!

Binnenkort meer over deze belevenissen. Liefs van ons!

Paul 31-10-2012 07:54

Ik herken veel van de plekken waarvan jullie de foto's hebben gemaakt. Glimwormpjes zijn indrukwekkend. Baukje, fijne verjaardag alvast & Annemiek veel groetjes aan Bernd en bovenal: lekker genieten samen.

akke brouwer 31-10-2012 08:52

Wow wat een verhaal en belevenissen weer! Baukje F. geniet in het mooie Nelson een hele fijne verjaardag toegewenst en voor Annemiek heel veel plezier met je vriend!

Jo 31-10-2012 12:37

Wouw...vette foto's!!! I LIKE!!!

Marieke 31-10-2012 14:31

Haha grappig, nu ik dit verhaal lees, besef ik ineens dat ik bij Bernd op zijn FB zag staan dat hij een onwijs lange reis ging maken op weg naar Christchurch, het kwartje valt, 1+1 is duidelijk 2 en nu weet ik dus ook wie de vriend van Annemiek is, leuk. Annemiek, groetjes aan Bernd en heel veel plezier samen.
Lieve Baukje, geloof me, jij bent zeker in Marijn zijn gedachten.... die jongen glundert zo ontzettend als je alleen al jouw naam noemt... en jullie berichtjes naar elkaar op FB zijn echt onwijs lief!
Super leuke verhalen weer om te lezen en vooral die blije koppies op de foto's. Reis ook een beetje voor mij, want Nieuw Zeeland is toch echt wel mijn droom!
Have fun daar

Marijn 31-10-2012 15:09

Groningen is ook best leuk in de Herfst.. Super mooi foto's schatten!!

aleth 02-11-2012 09:47

He Baukje, van harte gefeliciteeerd met je verjaardag. Ik hoor van onze collega's dat je net aan de telefoon hangt (2-11 9.30). Geniet van je vakantie en deze dag in het bijzonder. Wat een super foto's. Wouw!! Dikke kus. xxx

alie bosma 02-11-2012 12:43

Wat weer een pracht verhaal met schitterende foto's! Geniet van de verdere ries en Baukje van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Ver weg maar toch dicht bij, ben je in onze gedachten. Heel veel liefs en een fijne verjaardag toegewenst. Liefs uit Smilde