Logeren in Nelson bij Baukje en Dan

Na een nachtje in Nelson vertrok Miek dus richting Christchurch om Bernd op te halen, en bleef ik logeren bij Bauk en Dan. Super om Baukje weer te zien (en Dan natuurlijk ook) en samen leuke dingen te kunnen doen.  De eerste dag, zondag, een tourtje in de omgeving gedaan, langs het strand bij Rabbit Island gelopen en even lekker gelunched met z'n drieën. De omgeving van Nelson is prachtig, Bauk en Dan kijken uit op het Abel Tasman National Park en zitten ook vlakbij de Marlborough Sounds, een prachtig natuurgebied. Ik bleef twee weken in Nelson, Miek en Bernd zouden zo'n anderhalve week later weer in Nelson arriveren om dan nog even het laatste weekend wat met zijn allen te kunnen doen. Baukje en Dan moesten natuurlijk gewoon werken, dus ik heb heerlijk een beetje vakantie gevierd in Nelson. En ik moet zeggen, dat is niet verkeerd! Mooi weer, prachtige omgeving, huis met een supermooi uitzicht, wat wil je nog meer. Ik heb lekker Nelson even bekeken en aan het einde van de middag een paar keer een leuke wandeling met Bauk gemaakt.  Vrijdags hadden Baukje en Dan vrijgenomen zodat we donderdag in de loop van de dag al naar D'Urville Island konden vertrekken voor het weekend. Hier konden we mooi mijn verjaardag vieren!  Op dit eiland hebben Dan zijn ouders een soort resort, je kunt er een huisje boeken en er is een restaurantje bij. Er wonen nog wat meer mensen op D'Urville maar de meesten werken door de week aan de wal want verder is er niet zoveel op het eiland. Dit is ook de plek waar Bauk en Dan getrouwd zijn! Ik had er al veel over gehoord en was erg benieuwd naar hoe het daar nu zou zijn. Het eiland ligt in de Marlborough Sounds, vlak bij French Pass. Alleen de rit er naar toe was al veelbelovend, ik denk dat het de mooiste rit is die ik tot nu toe gemaakt heb. Wel blij dat Dan reed, omdat het laatste gedeelte gravelroad was, wat nogal glijdt, en vlak naast ons ging de berg vrij steil naar beneden en daaronder was de zee... Maar de prachtigste uitzichten, en we konden D' Urville mooi zien liggen. De boot hadden we mee, die moest weer terug naar het eiland na een reparatie. Dan voer nog even langs de French Pass, waar het water ontzettend kolkt omdat tijdens eb en vloed het water door de nauwe doorgang geperst wordt. Wel begrijpelijk dat hier duikers zijn verdronken als je dat zo ziet, wat een geweld. Aangekomen op het eiland, prachtig groen en leeg, en mooi helder water. We sliepen in een van de huisjes, erg gezellig. 'S avonds nog even naar de glowworms gelopen verderop op het eiland, en we hoorden zelfs de dolfijnen plonsen in de baai! Jammergenoeg hebben we ze met daglicht niet meer gezien. De volgende dag was ik jarig, veel smsjes en natuurlijk met Marijn en mijn ouders gebeld, en kon het ook even niet laten naar mijn werk te bellen. Ik had nog geen seconde contact of het hele team fysio's stond al te zingen voor de telefoon. Thanks jongens! Lekker ontbijtje in de zon en ik kreeg van Bauk en Dan een heerlijke massage cadeau, in een welnesscentrum in Nelson! Toen een echte kiwi-experience, een pavlova bakken met Bauk. Dat is een NZe lekkernij, een soort schuimtaart. Maar Baukje zou Baukje niet zijn als ze ook nog een pakje voor echte hollandse kwarktaart in de kast had staan, dus die ook nog even gemaakt. Daarna zijn we gaan vissen, met Dan en Bauk, en dat ging best goed! Voelde me een echte kiwi vissersvrouw... en zo liep ik er ook bij. (foto's volgen!!) Een paar mooie vissen gevangen, en ik was helemaal trots dat ik mijn eigen avondeten had gevangen! 's Middags een mooie tocht gelopen met Bauk, helemaal de berg op, prachtig uitzicht. 's Avonds gegeten met iedereen en ik kreeg zelfs nog een cadeautje van Dan zijn familie. De volgende ochtend regen en regen maar zodra het droog werd schopte Dan ons het bed uit, hij vond het wel een goed idee dat Bauk en ik gingen kayakken. We keken eerst wat vies want het was nogal koud vonden wij maar achteraf viel dat reuze mee, het zonnetje kwam er zelfs bij en het was prachtig! We schrokken ons tijdens het peddelen een hoedje, ineens hoorden we een grom en dook er zo een zeeleeuw voor onze kayaks het water in, hij was van ons geschrokken en wij van hem. Hij was daarna wel weer ontspannen want hij draaide wat pirouetjes vlakbij ons en zwom rustig naar een rotseilandje, naar zijn andere vriendjes. Daar werd nog wat gegromd en gevochten en wij zaten er maar mooi naar te kijken, het was net alsof we in een uitzending van National Geographic terecht waren gekomen. 's Middags weer een tocht gelopen met Bauk, en onderweg naar beneden kwamen we Dan met zijn vader tegen, die gingen jagen. Dan zat al met het geweer in de aanslag voorin de auto want ze hadden al twee herten gezien dus hij kon nu maar beter voorbereid zijn. We kregen nog even een biertje en een zak chips mee voor het vervolg van onze reis en 's avonds laat kwamen ze terug met een hert in de achterbak! Die zijn er hier genoeg, en ze moeten zo nu en dan afgeschoten worden om de populatie in stand te houden. Niet verkeerd, want Bauk en Dan hebben nu een hert in de vriezer liggen, heerlijk. De volgende dag weer terug naar Nelson, waar we 's avonds heerlijk mosselen hebben gegeten die Dan ook nog even had gevangen. Maandag's mijn heerlijke massage gehad, thanks Bauk en Dan!  De rest van de week heb ik lekker gerelaxed (zwaar hoor dat reizen) en vrijdag's was Baukje weer vrij en hebben we een mooie looptocht gedaan in het Nelson Lake National Park. Prachtige uitzichten en mooie route. Toen we thuiskwamen stonden Miek en Bernd voor de deur (met cadeautjes van Marijn, jeeeeeuuuuh!) en hadden wij een echte kiwi-barbeque klaar met hert en versgevangen vis.   Wordt vervolgd, voor nu groetjes vanuit Brisbane, Australie!