eerste gezamelijke reisverslag!

5 oktober

Lieve allemaal, bij deze onze eerste gezamenlijke reisverhaal! We zijn nu iets langer dan een week weg. 28 september troffen Baukje en ik elkaar op Bangkok. Baukje een rechtstreekse vlucht en ik nog even over Egypte, ach.. ben je daar ook weer 's geweest ;-) Na een emotioneel afscheid van onze vriendjes en mijn ouders op Schiphol, moesten we t nu echt met z'n 2en doen. Niet dat dat een staf was natuurlijk, maar t was wel even wennen om voor je gevoel zo ver van je vriendje te zijn... Hup, dan maar in de shuttle trein en op naar Bangkok city, slaapplek zoeken en laten we beginnen met onze reis! Gelukkig vonden we al snel een leuke guesthouse, met restaurantje en vlakbij de drukkere straten maar zelf   waren we op een rustig plekje helemaal perfect. Tassen op de kamer gelaten en de stad een beetje verkennen. Baukje was er al 1 dag geweest met niet echt een super fijne ervaring; veel ladyboys, uitgaansgebeuren, gevoel dat je altijd op je hoede moest zijn enz. Maar de straatjes vlakbij ons waren echt helemaal prima. We hebben heerlijk gegeten en ons super verbaasd over de goedkope prijzen, karaf wijn besteld en geproost op ons eerste dagje!

Toen naar onze slaapplek en tot 1 uur de volgende dag geslapen.. 2e dag moest ik maar s naar de kapper, expres niet in Nederland gedaan want wil er altijd een stuk erbij aan ipv eraf. Maar god, wie kent me hier dus knippen maar en maakt niet uit hoe t eruit ziet ;-) kan ook gewoon voor 2 euro! Daarna geregeld dat we de volgende dag uit de stad konden, want 2 dagen stad is ook wel weer genoeg. Tegelijkertijd  een taxi geregeld om over enkele dagen weer terug te gaan naar airport Bangkok, omdat we woensdag 3 sept naar Darwin Australië zouden vliegen. We zijn in die tussentijd 2 dagen naar t eiland Ko samet gegaan, op de plaatjes een mooi eiland van Thailand met rustige en drukkere stranden, voor ieder wat wils. Dus na alles geregeld te hebben weer heerlijk de marktjes over, massage van een half uur voor 2,50 gehad en weer lekker eten cocktailtje erbij enz. Volgende dag om 8 uur met busje naar de boot, vervolgens daar een uur wachten op ?? Daarna op de boot een uur wachten op ?? Ook geen idee, maar uiteindelijk aangekomen.

T zag er eerst een beetje pauper uit, een klein taxi autootje bracht ons zogenaamd vlakbij het resort waar we wilden zijn maar bleek al gauw dat die ons 1 km oid verder bracht en niet verder wilde tenzij we meer wilden betalen. We dachten dat stukkie kunnen we best lopen... Maar toen wisten we nog niet dat we 4 km moesten lopen, in de hitte, bergje op en bergje af, met rugzak... Pfff ;-) we kwamen wel andere slaapgelegenheden tegen maar dat waren echt van die partyhardy plekken waar we geen zin in hadden. Dus maar verder doorlopen, veel bende langs de weg, na ja 'weg' grote blubberbende met plastic all over the place, huisjes gemaakt met golfplaten enz.. Maar met een beetje doorzetten en zweet op de rug een geweldige resort tegengekomen. Heerlijk 2 dagen gezwommen en gerelaxed!

Daarna weer terug, deze reis ging wat voorspoediger met minder wachten. Ook konden we nog in de guesthouse terecht waar we eerder verbleven hadden.  Woensdag 3 oktober op naar airport Bangkok en via Singapore naar Darwin! Op Singapore moesten we ongeveer 8 uur wachten, wat echt geen straf is wat een airport!! De mooiste en leukste winkels die je maar kunt bedenken, een zwembad, relax ruimtes en gewoon super mooi. We hebben ook niet stil gezeten en 7 uur geshopt en klein uurtje nog tijd voor wat eten, want dat shoppen kost wat energie! Toen weer in t vliegtuig en inmiddels aangekomen in Darwin. Iedereen waarschuwt je voor de strenge controle op Darwin maar met onze poeslieve gezichtjes lieten ze ons zo door ;-) uiteindelijk was t wel zo rond 2 uur s nachts en moesten we nog een slaapplek vinden, maar de super lieve taxichauffeur wist wel een plek waar we nog terecht konden. Een ECHT hostel, veel vaker gereisd maar nog nooit in een hostel geslapen. Daar kwamen we dan, half 3 s nachts op een kamer met 6 andere bedden waar allemaal andere vreemde mensen slapen, op van die hoogslaap bedden die je vroeger op schoolkamp had en zo'n matrasje waar een een doekje overheen kan halen. Kon eerst een beetje moeilijk in slaap komen, maar nu al helemaal gewend.

Annemiek aan het koken in het hostel.

Alles went gekgenoeg heel snel, Thailand en Australië een hele andere wereld en voor je t weet sta je niet meer met verbazing om je heen te kijken maar is t net of je hier al alles kent.. Zo raar! Wat wel opvalt is dat de mensen hier echt super aardig zijn! Iedereen maakt een praatje met je; in de supermarkt, buiten op straat, bij de marktjes enz en noemen je darling of sweety haha. Ook moet je goed oppassen bij t oversteken, auto's komen natuurlijk van de andere kant.. Eerste dag vanalles geregeld, reis in de outback, overnachting in Broome en ticket New Zealand. Eerst wilde we met z'n 2en de outback in, auto huren en 10 dagen door de middle of nowhere, door t ruigste gebied van Australië. Meisje van t reisbureau vroeg of we ervaring hadden met een 4x4, Tuurlijk zeiden we super stoer, we hebben toch die cursus gedaan en over asfalt gereden haha. Echter toen ze ons ging uitleggen hoe de Gibb river road was en dat hulp ongeveer na 2 dagen kon komen en dat t nu t laatste moment is om deze route te doen omdat t te warm gaat worden en als je dan strand ben je ten dode opgeschreven en is t bijna de wetseason en stromen alle wegen over, haha toch maar even achter ons oor gekrapt en na overleg toch maar met een tour mee... Normaal houden we beide niet van georganiseerde toeriste uitstapjes, maar iedereen drukt ons met het hand op hun hart dat dit een geweldige trip is. Mits je dit onder begeleiding gaat doen.. De lokale tourguide weet ook alle mooie bijzondere plekken te vinden, die we anders met zn 2 en ook niet hadden gevonden. Misschien voor later een x met onze mannen, maar niet met 2 vrouwen...  Sommige van t reisbureau hoorden dat we dit gingen doen en vonden dit helemaal te gek en moeten we terugkomen om te vertellen hoe we t hebben ervaren. Ook anderen hier, (want iedereen spreekt je aan) vindt t echt te gek dat we dit doen en zijn verschrikkelijk jaloers. We zijn benieuwd! Morgen vertrekken we dus, 10 dagen ver van de bewoonde wereld. Van Darwin naar Broome en waarschijnlijk huren we wel zelf een auto om via de normale weg weer terug te rijden naar Darwin.  Alles is dus geregeld, vandaag was dus een chilldagje.. Wilden we naar een strandje toegaan om daar lekker te zwemmen en te zonnen, kwamen we gelukkig gisteravond 2 mannen tegen die ons wisten te vertellen dat daar haaien, krokodillen en kwallen waren (de boxjellyfish, meest gevaarlijke giftige kwal waar je zelfs in verstrikt kan raken) haha onnozele wij! Later zagen we op t plattegrondje dat we daar ook levensgroot voor werden gewaarschuwd... Gelukkig kwamen we die kerels tegen, anders lagen we daar... Ook wisten ze ons te vertellen dat er in een straal van 50 km op dit moment 250 krokodillen zijn gespot, dit tellen ze elke week... Zodat men daar rekening mee houdt, ha wij dus nu ook. Nu zitten we heerlijk op een strandje, die afgeschermd is.

Vanavond zet ik t verhaaltje op internet, anders dan in Thailand kunnen we hier niet overal op de wifi dus moeten we dat hier even plannen. In Thailand elke dag even whatsappen met onze vriendjes, maar dat zit er hier niet in. Laat staan straks in de outback, maar goed t zal een hele belevenis worden!! Tot na de outback!!!  Liefs Baukje en Annemiek

Paul 05-10-2012 14:31

Leuk verhaal en goed om te lezen dat jullie herenigd zijn. Geniet er van en ik sta alweer te popelen van ongeduld voor jullie volgende reisverhaal.

Sandra 05-10-2012 14:52

Erg leuk om te lezen wat jullie mee maken...veel plezier nog! -x- San

Margon 05-10-2012 15:06

Veel plezier in de outback. Ben benieuwd wat jullie daar allemaal gaan meemaken.

Arjen 05-10-2012 15:09

Stoer verhaal!
Heel veel plezier op de Gibb River Road. Dat is/wordt vast een geweldige ervaring!

Frouwkje 05-10-2012 15:33

Super! Veel plezier! In welk hostel zitten jullie? Die met t zwembad op t dak?

Ria 05-10-2012 20:01

Geniet van jullie trip, dat pakken ze je nooit meer af. liefs.

Esther 05-10-2012 21:57

Mooi verhaal. Wat een avonturen. Een hele goeie reis en doe voorzichti. Veel plezier met jullie reis. Wel een geweldige ervaring voor jullie. Gr Esther

Esther 05-10-2012 22:06

Oja, mooie foto's.

Sarah 06-10-2012 08:53

Yeeeeaaahh ik was al aan t wachten wanneer er een verhaal zou komen!! Heel leuk!! Geniet!! X

akke brouwer 06-10-2012 09:20

Wow meiden , wat een verhaal weer. jullie zijn súper avontuurlijk! Geniet, maar daar zit ik niet over in. het ga jullie goed en we zien uit naar meer avontuur.

alie bosma 06-10-2012 11:07

Wat fijn om dit verhaal te lezen. Wat een belevenissen allemaal. Nog heel veel plezier en doe voorzichtig!. Maar geniet vooral!Liefs van ons uit Smilde

Annemiek 06-10-2012 12:00

Super leuk verhaal om te lezen!! Jullie genieten al goed! Kwam gister Bernd nog tegen miek, hij mist je heel erg! Genietse en ik kijk alweer uit naar het volgende reisverslag.. Dikke kus, ook van Luuk

Evelien 06-10-2012 18:10

Kicken meiden!

Agnieta 06-10-2012 19:03

Waaauw geweldig weer om te lezen ladies! Herkenbaar ook . Blijf genieten, hoop snel weer wat te horen na de outback;-).
KUS!

Lena 07-10-2012 18:07

Tjonge, niets veranderd in Australië blijkbaar. Wij waren er rond dezelfde tijd en hadden ook de laatste reis door de Kimberleys voor de wetseason. Gelukkig waren er nog wel watervallen waar water uitkwam, maar de grootste stond droog ;( Succes met de hitte en de muggen. Heel veel plezier.

Robert en Karina 07-10-2012 22:18

heey jullie, wat een heerlijk begin van jullie avontuur! Goed te lezen dat het goed gaat, we wensen jullie veel plezier en we kijken uit naar de volgende verhalen die komen gaan. x ons

Yvet 14-10-2012 15:23

Wat een avonturen al! Echt super leuk om dit te lezen! Nou, ik wacht af tot het volgende berichtje! Enjoy! Xxx

ben 15-10-2012 11:29

ga zo door

Tamara 15-10-2012 14:12

Jeeeee, leuk om te lezen.
Met de collegaatjes hier (Ben, Renco, Maaike) even naar jullie mooie foto's gekeken.
Genieten en voorzichtig met julliezelf ! kus